Általános Szerződési Feltételek
ÁSZF
Általános szerződési feltételek
- Bevezetés
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a miniskandihome.hu weboldalon (továbbiakban: Szolgáltató) használatának feltételeit az alábbiak szerint:
A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják. A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
- A Szolgáltató
Cégnév: Baranyai István
Székhely: 2141 Csömör, Kálvária köz 7
Áruház neve: Miniskandihome
Üzemeltető neve: Baranyai István
E-mail cím: info [kukac] miniskandihome.hu
Telefonszám: +36-20/439-5262
Adószám: 67217052-1-33
EU adószám: HU67217052
Számlaszám: 10100840-44493200-01004001
IBAN számlaszám: HU49-10100840-44493200-01004001
Nyilvántartási szám: 44260314
Nyilvántartásba vétel dátuma: 2015.08.06
Nyilvántartásba vevő jegyző: Dr. Varga László
Tárhely szolgáltató: Shopify Inc.
Tárhelyszolgáltató székhely: 150 Elgin Street, 8th Floor Ottawa, Ontario K2P 1L4 Canada
- A honlapon folytatott tevékenység
Webáruházunk baba- és gyerekszoba dekorációs és lakberendezési tárgyakat kínál vásárlói részére. Webáruházunkban történő vásárlás elektronikus úton leadott megrendeléssel lehetséges.
Megjelenített termékek ára bruttó árak és 0% ÁFA-t tartalmaznak (alanyi adómentesség végett).
- Felhasználási feltételek
4.1. Felelősség
A Szolgáltató megtesz mindent azért, hogy weboldalán (www.miniskandihome.hu) megjelenő adatok (termékek ára, mennyisége, leírása, képe stb.) a lehető legpontosabbak legyenek. Az esetlegesen előforduló hibákért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
4.2. Szerzői jogok
A honlap teljes egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb...) szerzői jogvédelem alá esik, így kereskedelmi célokra másolni, módosítani, terjeszteni tilos!
- A honlapon történő vásárlás
5.1. Megrendelés folyamata
A webáruház termékei kategóriák szerint vannak rendezve a könnyebb átláthatóság érdekében. A termék nevére kattintva megjelenik annak részletes leírása.
A termékek alatt lévő számok segítségével lehet lapozni.
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
Az Akciós terméknél külön-külön szerepel az akció kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés.
A választott termék a kosárba rakom gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Felhasználó a Fizetés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra, valamint regisztráció nélküli vásárlásra.
A regisztráció, és a regisztráció nélküli vásárlás esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, szállítási cím, valamint ha ettől eltérő a számlázási cím. Regisztrációhoz az előbbi adatokon felül egy jelszó megadása is szükséges. A regisztrációt követően visszaigazolás érkezik az Ön e-mail címére.
A Felhasználó a regisztrációjának törlését e-mailben kérheti a Szolgáltatótól, ez esetben új vásárláshoz újra kell regisztrálnia. A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre. Amennyiben a Felhasználó korábban regisztrált a honlapon, a megrendelési folyamat az e-mail címének és jelszavának megadásával folytatható.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő szállítási és fizetési módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét. Adatbeviteli hibák esetén vissza tud lépni az előző oldalra és javíthat a megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés jováhagyása gomb segítségével véglegesítheti rendelését. Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja megrendelőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Bejelentkezés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik a felhasználó saját fiókja, ahol lehetőség vann az elérhetőségeim menüpont alatt a regisztráció során megadott adatait módosítani, valamint a vásárlási előzmények alatt a leadott megrendelésének adatait, és állapotát nyomon követni.
5.2. Megrendelések feldolgozása, visszaigazolása
A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 8 és 16 óra között. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. A megrendelést követően 48 órán belül a szolgáltató automatikus visszaigazoló email útján visszaigazolja megrendelését. Ha a Felhasználó nem kapja ezt a visszaigazolást 48 órán belül, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítésre kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor!
5.3. A szerződés létrejötte
A megrendelés leadása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit. A szerződés nyelve magyar.
5.4. A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
5.5. Számla
A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki.
A papíralapú számlát a vásárló a termékkel együtt a kiszállítást követően kapja meg.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor a megrendelésnél a megjegyzésben azt jeleznie kell.
5.6. Fizetés
5.6.1. Előreutalással
A vásárló a megrendelt termék ellenértékét előre utalással teljesíti cégünk felé a Budapest banknál vezetett számláján.
Az alábbi Bankszámlára kérjük utalni: Baranyai István, 10100840-44493200-01004001
FIGYELEM: A közlemény rovatba mindig írják be a megrendelés számát!
5.6.2. Utánvét
Utánvéttel történő vásárlás esetén a megrendelt áru ellenértékét és a szállítás költséget az áru kézhezvételekor kell készpénzben kiegyenlíteni. Kérjük, hogy minden esetben győződj meg arról, hogy a termék csomagolása sértetlen! Ha a csomag láthatóan sérült, vagy nyitott, tagadd meg a csomag átvételét és haladéktalanul értesíts minket.
5.6.3. Paypal, bankkártyás fizetés
A megrendelés feladásakor rendszerünk azonnal továbbítja a PayPal oldalára, amennyiben ezt a fizetési módot választotta. Ha nincs PayPal account-ja, akkor itt létrehozhatja, vagy akár anélkül, a bankkártyája segítségével is fizethet. Ez a leggyorsabb és legbiztonságosabb fizetési mód! Az összeg számlánkra azonnal megérkezik, így rögtön tudjuk küldeni a csomagot.
5.7. Átvételi lehetőséges, Szállítás
5.7.1. Foxpost futárszolgálat
Foxpost futárszolgálattal termékeinket Magyarország területén belül postázzuk.
Webáruházunk megrendeléseit fizetés beérkezését követően 1-3 munkanapon belül teljesíti. Amint rendelését átadjuk a futárszolgálatnak e-mailben értesítjük.
Lehetőség van csomagautomatába kérni a megrendelését vagy házhozszállítással kérni, az szállítási díj a választott szállítási módhoz mérten alakul.
A csomagok házhoz kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban az Ön által megadott címre, előzetes egyeztetés nélkül.
Szállítási költség automatába történő kézbesítésnél 990 Ft.
Házhosszállításnál esetén bruttó 1490 Ft.
Szállítási költség bruttó 14 000 Ft felett ingyenes.
- Elállási jog
A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 17/1999. (II.5.) kormányrendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, vagyis visszaküldheti a megrendelt terméket.
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Amennyiben élni kíván elállási jogával, annak jelzését megteheti a jelen ÁSZF 2.pontjában megadott elérhetőségeink valamelyikén e-mailben, írásban, vagy telefonon.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Ön az erre irányuló nyilatkozatát 14 napon belül elküldi részünkre.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail értesítés esetén az e-mail küldésének idejét, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzés időpontját vesszük figyelembe a határidő számítás szempontjából. Postai úton történő jelzés esetén feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel nyilatkozatát, így tudja igazolni a postára adás dátumát.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 5. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 2. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja.
- Szavatosság
7.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag termék hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak
minősülő Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.4. Szavatossági igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: Baranyai-Sefcsik Éva E.V.
Levelezési cím: 2011 Budakalász, Szentendrei út 3-5
Telefonszám: +36-20/439-5262
E-mail cím: info@lifeistshirt.hu
- Jogérvényesítési lehetőségek
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
Webáruházunk célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Felhasználónak mégis valamilyen panasza van az alábbi elérhetőségek valamelyikén közölheti:
Név: Baranyai István E.V.
Levelezési cím: 2141 Csömör, Kálvária köz 7.
E-mail cím: info@miniskandihome.hu
Az írásbeli panaszt a webáruházunk 30 napon belül írásban megválaszolja. A panaszt elutasító álláspontját megindokolja.
8.2. Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál,
Békéltető testület eljárásának kezdeményezése:
Pest megyei Békéltető testület
Székhelye: 1119 Bp. Etele u. 59-61 II em.
Bírósági eljárás kezdeményezése.
- Egyéb
9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2020-01-08